5 Ağustos 2008 Salı

Okudum


Elimde uzun süredir bekliyordu bu kitap, bir solukta okumadım, okuyamadım ama sürükleyici yada edebi sorunlardan değil, işlerimin müsade etmemesindendi. Anayurt Otelini izledikten sonra acaba kim yazmış sorusunun peşinde Yusuf Atılgan ile tanıştım. Hayatını ve çok az eserlerini öğrendikten sonra ilk okumaya Aylak Adam ile başladım.

"Yusuf Atılgan adı her yerde Oğuz Atay ile birlikte anılıyor, ikisinin yerinin farklı olduğu hatta ilk kurgusal romanın Türk Edebiyatında Tutunamayanlar olduğu söyleniyor. Kitap çok kalın görünmesine rağmen -ki kalın kitaplar nedense hep korkutur beni, mesela Dan Brown serisi kütüphanemde olmasına rağmen bakarım da bakarım :)- notlarıma aldım ilk fırsatta okuyacağım."

Kitap ilk satırlarından itibaren beni içine çekti, aylak evet gerçekten aylak, aykırı, kuraldışı ama kurallar içinde, ahlaki değerleri ve bakış açısı farklı bir insan modeli hayatı nasıl yaşar? "Benim en büyük eserim hayatım" diyen yazar başarı ile anlatmış, her adımda Beyoğlu' nda sinema önünde bulabiliyorsunuz kendinizi ve farklılığınızın farkındalığına varıyorsunuz. Roman kahramanı C. aslında hepimiz gibi ama farkı kendine biraz daha yakın, kendi doğrularınında aslında doğru olmayacağını kabul ediyor, sürüklüyor.
Eminim 1957 de yazılan bu romanı okurken, yeni yazılmış sanacaksınız ve bir solukta okuyacaksınız, kesinlikle tavsiye ediyorum.
Yeni kitabıma doğru, yolcu yolunda gerek.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Hmm bende merak ettim bu kitabı ancak bugünlerde kitaplara mola vermek zorundayım. İngilizce malum gelişmesi şart. İş+ ingilizce tüm zamanımı alıyor.

Ama cidden merak ettim bu kitabı kitapçıya uğradığıma bakayım içeriğine.

Bu arada anlatımın çok güzel. bir de yazarıyla tanıştıysanız kitabı daha severek okuyorsun. Ben de Ayşa Kulin'de o duyguları yaşamıştım :)

sevgiler

Yolcu dedi ki...

Ingilizce için belli bir yerden sonra konuşma kluplerine katılmak öğrenmeye çok yardımcı oluyor, küçük öykü kitaplarının yanısıra romanlarda en azından bir seyahat esnasında boş kalmayı önlüyor ve öğrenmeyi hızlandırıyor, tavsiye ederim.

Yazarla tanışamadım ne yazık ki, Ayşe Kulin hiç okumadım ama biraz önce bir kitapcıda dayanamayıp Adam Fewler ın empati kitabını aldım, o da kalın bakalım okuyabilecek miyim :)

teşekkürler